Thursday, May 31, 2012

Hati Senyap

Bismillah....















Malam ke sebelas Rejab yang hening
Aku tak dapat lelapkan mata
Bergolek ke kiri kanan berpusing-pusing
Banyak asakan di minda telus dari hati dan jiwa

Kupendam rasa yang pernah kurasa
Kuselongkar isi hati yang aku sorok sendiri
Aku bingung mengapa aku ada rasa
Tetapi hanya untuk kusimpan sendiri

Sedangkan...
Dahulunya ku ingin kan balasan rasa yang sama
Aku dambakan sesuatu yang tak pasti ikhlasnya

Sedangkan...
Rasa itu, jika benar ikhlasnya dirasa
Mana mungkin ia mengharapkan balasannya

Aku sayang kau...
Tapi aku tak harap kau sayang aku kembali
Aku ikhlas dalam memberi rasa ini

Aku akan jaga kau...
Tapi bukan secara zahir yang kau nampak ini
Hanya melalui doa aku menzahirkan rasa ini

hasil nukilan : DilaSamah

No comments:

Post a Comment