Friday, June 1, 2012

Grrr...

-,-

Please, please, please....
Dear everybody...
Do not simply say something without knowing anything....!
Thank you, and Assalamualaikum.......

0

Bismillah…



Sedang aku duduk di bangku kayu yang hampir reput
Terimbau kembali sesuatu…….. yang kosong
Kugesek-gesek ke lantai selipar lusuh pengganti kasut
Renungku yang kian jauh tapi isinya kosong

Entah bila aku harus terusan macam ni
Kosong, jiwa kosong tiada pengisian
Batinku meronta ingin keluar dari sini
Tapi jasadku hanya diam termangu kesepian

Mata beritahu hati
Hati beritahu akal
Akal pula beritahu anggota
Gerak! Ayuh! Bangkit!
Jangan sekadar mimpi
Hari depanmu kosong jika terus berilusi
Ayuh gerakkan jasadmu untuk jadikan semua itu realiti

Thursday, May 31, 2012

Hati Senyap

Bismillah....















Malam ke sebelas Rejab yang hening
Aku tak dapat lelapkan mata
Bergolek ke kiri kanan berpusing-pusing
Banyak asakan di minda telus dari hati dan jiwa

Kupendam rasa yang pernah kurasa
Kuselongkar isi hati yang aku sorok sendiri
Aku bingung mengapa aku ada rasa
Tetapi hanya untuk kusimpan sendiri

Sedangkan...
Dahulunya ku ingin kan balasan rasa yang sama
Aku dambakan sesuatu yang tak pasti ikhlasnya

Sedangkan...
Rasa itu, jika benar ikhlasnya dirasa
Mana mungkin ia mengharapkan balasannya

Aku sayang kau...
Tapi aku tak harap kau sayang aku kembali
Aku ikhlas dalam memberi rasa ini

Aku akan jaga kau...
Tapi bukan secara zahir yang kau nampak ini
Hanya melalui doa aku menzahirkan rasa ini

hasil nukilan : DilaSamah

Friday, February 3, 2012

Bola Lantun


Ada peringatan buat manusia... aku dengar dari seorang hamba Allah ni....
hidup ni kita boleh ibaratkan macam bola yg lantun-lantun tu...

Bila kita baling bola putih, nanti bola yg datang kat kita balik adalah yang kaler putih tu jugak...
dan bila kita lontar bola hitam...yang datang pada kita nanti bola hitam tu jugak lah ....

Apa yang tersirat kat sini ialah...
Setiap kebaikkan yang kita buat...kebaikkan jugalah yang kita akan dapat semula...
begitu juga dengan sebaliknya iaitu...
Setiap kejahatan yang kita buat ...kejahatanlah yang akan balik pada kita semula :)...

Kadang-kadang kebaikkan atau kejahatan tu tidak akan balik pada kita.... tapi mungkin pada anak cucu kita nanti...
Ingat, apa kita buat sekarang adalah cermin kepada darah daging kita sendiri akan datang...

"Hidup umpama roda, kadangkala kita diatas, kadangkala di bawah.."

Wallahualam....