Thursday, December 1, 2011

Jodoh

Bismillah...
Jodoh? Ape yang saya tau jodoh ni mmg dah ditetapkan oleh Allah swt sejak azali lagi, cuma ianya rahsia Tuhan untuk kita. Terdapat 3 rahsia Tuhan yang besar untuk kita hambaNya iaitu REZEKI, JODOH dan juga AJAL seseorang manusia.

Kita sebagai hamba sahaya harus akur dengan semua penetapan yg telah dirancang oleh Allah swt. Sesungguhnya DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Bersyukur dengan apa saja yang DIA kurniakan ok? ;)....

ok2 habis bab intro...skang nk talk about my main point =)...
>JODOH...



"saya tengah tunggu jodoh saya"...
ehem.. semua orang kena tau jodoh untuk kita sudah tertulis.. bila?dimana?bagaimana kita ditemukan dengan insan itu yg menjadi tanda tanya... segala tanda tanya tidak perlu kita kaji dan di experimentkan dengan menggadaikan perasaan kita untuk orang yg belum tentu jodoh kita. Saya cakap camni bukan nya nak kata saya tak pernah buat camni.. Saya berkata atas pengalaman... "pengalaman mengajar"... yeah itu mmg sgtlah common dan betul...

"dah bersedia ke nk jumpa dia?"
bab sedia x sedia ni saya tak dapat nak pastikan.. Sebab kadangkala tak semua benda perlu tunggu ke ready-an kita untuk dihadapi.. so, just go with the flow.. Doa, Usaha, Tawakal... yaaa... itu 3 kunci selamat untuk kita kan... insyaAllah...
tapi bab usaha tu tak semestinya kita kena kuar merayap nk pi cari kumbang tuk hinggap kat kelopak kita..usaha tu macam2 benda kita boleh buat sebenarnya.. contohnya...kita usaha menjadi calon isteri atau suami yang terbaik untuk bakal jodoh kita nikahi...ye dak?? hehe

semoga kita semua dikurniakan Jodoh yang baik2 dari Tuhan...insyaAllah...ameennn...

okaylah takat ni je mampu coret....
Salam keberkatan... ^.^

2 comments:

  1. Smge btemu jodoh yg baik2,n suami yg menjdi ustaz dlm membimbng kuarge kamu dmsa dpn..insyallah

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ameen...... trime kaseh yee

    ReplyDelete