Saturday, December 12, 2009

sepi seorang perantau

uwaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
homesick melanda....
apesal laa ak p lik awl sgt eh...
ak pon xtau nape....
xsempat basuh slimot kot...
tp senin pn leh basuh...
adoi...
dhlaa scary giler...
tdo kene turn on lampu...
seb bek de lmpu study....
tgk my boss my hero jelaa...
smpai tertido mlm td...
memember suh tgk tyme cuti...
tp kat sni baru tgk...
haha klako gk citernye...
umo dh mcm bpk org...
tp stupid ya amt.....
tp dimana ada kemahuan disitu ada jalan...
ahak....

Friday, November 6, 2009

aku ke???

ni ramalan prof dato' dr Fadzilah Kamsah:
FEBRUARI
* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

Wednesday, November 4, 2009

lapau

ulau melengkau atas pagau...
ak dh lapau...
ulau suke keluau...
bila nk kuau ni....

Sunday, November 1, 2009

mak!!!!!!!!!

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya.​​.​​.​​.​​.​​.​​.​​.​​

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

§ 1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu
§ 2-4 orang : Kamu sayang ibumu
§ 5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu
§ 10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu

Tuesday, October 27, 2009

kalerful

colors of life......

biru...
hdup baru...
hijau...
penuh ranjau...
putih...
makes me letih...
jingga...
jaga-jaga....
hitam...
lauk ketam...
coklat...
rasa kelat....
kuning...
mmg pening...
merah...
jgn marah....

Thursday, October 22, 2009

chentaku

arghhhh... ak jatuh chenta leh tak...... transparent D80.... bilaa dh besar nnti n banyak wet.... ak nk mende alah ni... sygku...tgu ak eh....huhuhuhu...

Friday, October 16, 2009

slamat dtg pada ak

assalamualaikum....

first tyme wat blog ni....dlu cam mls je...
tp tgk org wat cam bes gk....
leh luah ape je kat sni...
cz kalau luah kat org susah....dwg bukan paham sgt pon...
huhuhu....